Układ zasilania

To aż dwa akumulatory kasetowe marki Bafang. Akumulatory znajdują się za siedzeniem kierowcy oraz na drążku kierowniczym, dzięki czemu nasz rower zapewnia dużo miejsca dla obu użytkowników i nie powoduje kolizji z nogami kierowcy. Za sprawą nowoczesnych akumulatorów kasetowych możliwe jest szybkie ładowanie baterii, a ich wymiana przebiega łatwo i sprawnie w każdych warunkach.

Układ zasilania

To aż dwa akumulatory kasetowe marki Bafang. Akumulatory znajdują się za siedzeniem kierowcy oraz na drążku kierowniczym, dzięki czemu nasz rower zapewnia dużo miejsca dla obu użytkowników i nie powoduje kolizji z nogami kierowcy. Za sprawą nowoczesnych akumulatorów kasetowych możliwe jest szybkie ładowanie baterii, a ich wymiana przebiega łatwo i sprawnie w każdych warunkach.

<
>

Specyfikacja

Silnik centralny Bafang 250W, 80Nm.
Hamulce hydrauliczne przód i tył.
Możliwość napędu łańcuchem lub paskiem.
Maksymalna waga kierującego do 100kg.
Dodatkowa bateria na bagażniku.
Maksymalna ładowność przodu do 200kg.
Bateria Bafang 600Wh lub 450Wh. blokowana
z możliwością wyciągnięcia.
Wyświetlacz centralny LCD Bafang 3,6" monochromatyczny.
Manetka do obsługi napędu i trybu jazdy, włączania oświetlenia, w lewej manetce.
Bezstopniowa przekładnia biegów w tylnym kole, Enviolo Heavy Duty z zakresem przełożeń 380% i żywotnością 20000km
Ręczna zmiana biegów manetką z możliwością zamontowania automatycznej zmiany biegów.

Nasza wizja

Opracowaliśmy projekt trójkołowego roweru elektrycznego z platformą przednią, służącego seniorom, osobom dotkniętym przez urazy, jak i każdemu, kto codziennie bierze udział w przezwyciężaniu ograniczeń wynikających z niepełnosprawności. Nasz produkt powstał także z myślą o opiekunach i bliskich osób z niepełną mobilnością, którzy chcieliby aktywnie współuczestniczyć w ich aktywności ruchowej. Pragniemy zbliżać do siebie ludzi i otwierać ich na świat pełen nowych możliwości. Nasz sprzęt pomocniczy nie tylko usprawni przemieszczanie się, umożliwi przewożenie bagażu podręcznego czy usprawni rekreację. Dzięki niemu codzienne czynności przestaną stanowić wyzwanie, a osoby w wieku senioralnym lub pozbawione pełni sprawności nie będą czuć się dyskryminowane. Powszechne zwiększenie mobilności osób z dysfunkcją ruchową posiada potencjał inwestycyjny, który swym wymiarem wyrasta ponad inne inicjatywy rodzimego rynku.

Główni odbiorcy

Seniorów o ograniczonej mobilności lub osób z niepełnosprawnością ruchową

czyli grona odbiorców biernie korzystających z rikszy poprzez współuczestnictwo w aktywnościach rekreacyjnych. Współudział w rekreacji posiada niebagatelne znaczenie terapeutyczne. Uczestnik korzysta ze świeżego powietrza, podziwia naturę, a także buduje nowe oraz umacnia istniejące więzi społeczne.

Seniorów i osób z lekkim stopniem niepełnosprawności ruchowej

czyli osób posiadających możliwość aktywnego kierowania rikszą. Prowadzenie roweru oraz współuczestnictwo w aktywności ruchowej ma wymiar rehabilitacyjny oraz terapeutyczny. Dzięki naszemu produktowi, użytkownik wzmacnia swój organizm oraz nawiązuje korzystne relacje społeczne.

Podmiotów publicznych wspierających wyżej wymienione grupy

wśród których znajdują się np. Powiatowe Centra pomocy Rodzinie, Ośrodki Pomocy Społecznej, domy opieki, organizacje pozarządowe i wiele innych. Jesteś reprezentantem jednej z nich nasz produkt wzbudził Twoje zainteresowanie? Jesteśmy otwarci na indywidualne potrzeby, oferujemy konsultacje technologiczne i personalizację zgodną z profilem Twojej działalności.

Proces projektowy

Podczas opracowywania rozwiązań konstrukcyjnych, od początku towarzyszył nam zamysł połączenia tradycyjnego wzornictwa z nowoczesną myślą projektową. Owo założenie wstępne dotyczyło nie tylko linii i formy, ale także wykorzystanych materiałów.

W pierwotnej, prototypowej wersji projektu, pasażer miał zasiadać na platformie z siedziskiem. Alternatywnie, wózek miał być wprowadzany na podest rowerowy po wysuwanych trapach. Zastosowanie platformy obrotowej generowałoby jednak niepotrzebne komplikacje podczas użytkowania sprzętu. O odrzuceniu tej koncepcji przesądziło jej nadmierne skomplikowanie.

Następnie rozpatrzyliśmy rozwiązanie w postaci klasycznej rikszy rowerowej. Braliśmy pod uwagę modyfikację platformy przedniej, która umożliwiałaby przewóz nie tylko osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, lecz także transport pasażerów poruszających się pieszo. Podjęliśmy wówczas decyzję, o rozpoczęciu prac nad dwoma podtypami produktu.

Opracowanie modelu z siedziskiem dla pasażera pieszego stanowiło ciekawe wyzwanie. Skupiliśmy się na ergonomii – naszą intencją było osiągnięcie maksymalnej wygody oraz bezpieczeństwa obu użytkowników roweru.

W kwestii doboru materiałów, wielostronne analizy przyniosły efekt w postaci kubełkowego siedziska, wykonanego z giętej sklejki, powleczonej miękką i wodoodporną pianką. Projektując poszycie, zadecydowaliśmy o takim umiejscowieniu lamp przednich, aby stanowiły one kontynuację oraz przedłużenie płaszczyzny poszycia. W efekcie, zbliżyliśmy pojazd ze świata rowerów do kształtów znanych nam ze świata samochodów.

Podobnie postąpiliśmy z błotnikami przednimi, które, dzięki połączeniu z poszyciem, stały się nieruchomymi nadkolami. Kierowaliśmy się nie tylko zmysłem estetycznym, lecz, przede wszystkim, wiedzą na temat procesu produkcji. Integrując wszystkie wspomniane elementy, umożliwiliśmy sprawne i szybkie składanie poszczególnych komponentów w zwartą bryłę. Tym sposobem odróżniliśmy także nasz projekt od większości rowerów typu cargo, które przyjmują kształt trójkołowej skrzyni transportowej.